* ΠΙΚΡΟ ΑΜΥΓΔΑΛΟ: ΑΝΑΜΝΗΣΗ ΓΙΑ ΜΙΑ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΗ ΛΙΓΚΑ

ΚΡΕΜ ΜΠΟΡΝΤΟΥΡΑ
Τίς πίκρες πού ρίχνει ὁ Χρόνος μέσα μου, τίς ἀφαιρεῖ ἀπ’  τά ποιήματά μου.
Γέμισα ρυτίδες, γιά νά μείνω λεῖος ἐκεῖ πού κανείς πιά δέν θά μέ θυμᾶται.
‘Oδυσσέας Ἐλύτης

Δεκαετίες πρίν, κάποιοι, ἐλάχιστοι, ἀγγέλαμε τά καλλιτεχνικά νέα ἀπό τόν ἒξω κόσμο γιά ὃσους ἢθελαν νά μάθουν. Δέν ἢμασταν Ein Bote des Unglücks, Ἓνας ἂγγελος κακῶν εἰδήσεων, ὃπως εὒστοχα χαρακτήριζε τόν πρόσφυγα, τόν μετανάστη, ὁ Μπέρτολτ Μπρέχτ. Oἱ πολλοί, ὃμως, ἡ κινουμένη ἂμμος, συγκεντρωμένη —ὃπως πάντα—, στή συντήρηση κάθε εἲδους ἀτομικοῦ ἢ τοπικοῦ ἢ ἐθνικοῦ μικρο-συμφέροντος, μᾶς ἐξελάμβανε σάν τέτοιον —γιά νά δικαιολογήσει τόν πόλεμό της ἐναντίον μας—, καί μᾶς ὑπονόμευε,  μᾶς διέβαλε σάν τσαρλατάνους, ἀγύρτες, “κουλτουριάδηδες”, πέτρες σκανδάλου, ἐπικίνδυνους, τρελλούς. Μᾶς ἀπέκλειε. Πολλοί  ἂρρωστοι κόκκοι της συνεχίζουν νά τό κάνουν. Ἢρκεσε ἡ ἐπανάσταση τοῦ Διαδικτύου γιά νά ἀντιληφθεῖ πόσο πίσω/ἒξω/μακρυά ἀπό τό γίγνεσθαι τοῦ κόσμου ἦταν.Πίσω ἀπ’ τόν κόσμο”, πού ἒλεγε ἡ γιαγιά μου ἡ Εὐφροσύνη. Δαρβινικά μιλώντας: εἶδος πρός ἐξαφάνιση.
    Φέτος ἡ συνεργασία τοῦ Μπόμπ Οὐίλσον μέ τό Ἐθνικό Θέατρο ἦταν τό καλλιτεχνικό γεγονός τῆς χρονιᾶς. Ἡ λίγκα πού ἒφτιαχνε τό περιοδικό “ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ” (ὁ Θανάσης Λάλας, ἡ πρόωρα χαμένη Πασχαλία Κοσμᾶ, ὁ γραφίστας Δημήτρης Ἀρβανίτης, ὁ φωτογράφος Νῖκος Παναγιωτόπουλος, ὁ Κωνσταντῖνος Θεμελῆς…) δημοσίευε κείμενα γιά τή δουλειά του εἰκοσιπέντε χρόνια πρίν.

ΤΖΕΣΙΚΑ ΛΑΝΓΚ Ὁ ἂνθρωπος πού καλεῖ τό ἀόρατο νά πλησιάσει — κι ἐκεῖνο δέχεται.
ΜΠΟΜΠ  ΟΥΙΛΣΟΝ
ΜΠΟΜΠ ΟΥΙΛΣΟΝ 1    ΜΠΟΜΠ ΟΥΙΛΣΟΝ 2    ΜΠΟΜΠ ΟΥΙΛΣΟΝ 3
ΚΡΕΜ ΜΠΟΡΝΤΟΥΡΑ
Thalia Theatre, Ἀμβοῦργο
Μαῦρος Καβαλλάρης

THE BLACK RIDERΣτόν πρῶτο, τόν ψηλό, ἀρέσει νά χρησιμοποιεῖ τόν χῶρο τῆ σκηνῆς τοῦ θεάτρου γιά νά δημιουργήσει μιά σειρά ἀπό ζωντανούς πίνακες. Τοῦ ἀρέσει νά μελετάει τόν θεατρικό χρόνο. Ἒκανε τήν ἐπανάστασή του τή δεκαετία τοῦ ’70 καί ἀπό τότε συνεχίζει στόν ἲδιο δρόμο. Εἶναι μανικός τῆς θεατρικῆς ψευδαίσθησης, ἒχει ὂψη ἀγγλικανοῦ πάστορα καί λέγεται Μπόμπ Οὐίλσον.
Ὁ δεύτερος λέγεται Τόμ Γουέητς. Γράφει τραγούδια —κάτω ἀπό τήν ἐπίδραση τοῦ ἀλοκοόλ καί τῶν παραισθησιογόνων—, καί τά τραγουδάει ὁ ἲδιος.Τά τραγούδια του μεταφέρουν τίς ὑπέροχες ἀποχρώσεις τοῦ γκρίζου, διότι ἡ ζωή του εἶναι “ἐσκεμμένα ἀσπρόμαυρη”.
Κάποια μέρα συναντήθηκαν καί ὁ Τόμ ζήτησε ἀπό τόν Μπόμπ νά κάνουν κάτι μαζί. Ἀλλά τό κείμενο εἶναι βασικό στοιχεῖο τοῦ Θεάτρου. Ποιός ἀπό τοῦς δύο θά τό γράψει; Κανένας.
Στόν καθισμένο γέροντα ἀρέσει νά γράφει — ἰδικά κάτω ἀπό τήν ἐπίδραση παραισθησιογόνων. Μιά μέρα ζήτησε ἀπό τή γυναίκα του νά τοποθετήσει ἓνα ποτῆρι στό κεφάλι της, γιά νά ἀσκηθεῖ στή σκοποβολή καί τήν ἒστειλε στόν ἂλλο κόσμο.
“Ἀστόχησε λόγω ὑπερβολικῆς κατανάλωσης ἀλκοόλ”, ἀποφάνθηκε τό δικαστήριο, ἀλλά ὁ Γοὐίλλιαμ Μπάρροουζ, ὁ junky, σκεφτόταν, ἢδη, ὃτι ἦταν ἒργο τοῦ Μαύρου Καβαλάρη. Αὐτό τόν τρέλλανε.
Ὃταν οἱ θαυμαστές τοῦ Μπόμπ καί τοῦ Τόμ τοῦ  ζήτησαν να γράψει τό λιμπρέτο μιᾶς Ὂπερας τοῦ Κάρλ Μαρία φόν Βέμπερ, ὁ Μπάρροουζ τό εἶχε ζήσει κιόλας. Καί χωρίς τό αἲσιο τέλος τοῦ Βέμπερ, ἀλλά ὃπως εἶναι στήν ἀφήγηση τοῦ παλιοῦ βοημικοῦ θρύλου. Ἐκεῖ, ἓνας νεαρός ἰερέας ἐρωτεύεται τήν κόρη ἑνός δασονόμου. Γιά νά τήν ἀποκτήσει, ὃμως, πρέπει νά περάσει νικηφόρα μιά δοκιμασία: ἐκείνη τῆς σκοποβολῆς. Προκειμένου νά σιγουρευτεῖ γιά τήν ἐπιτυχία του καί τήν κατάκτηση τοῦ ἒρωτά του, συνάπτει συμφωνία μέ τόν Μαῦρο Καβαλλάρη, ὁ ὁποῖος θά τοῦ προμηθεύσει μαγικές σφαῖρες, μέ τίς ὁποῖες θά πετύχει τόν στόχο του.

Κωνσταντῖνος Θεμελῆς, “ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ”, Ὁκτώβριος 1990ΚΡΕΜ ΜΠΟΡΝΤΟΥΡΑ
ΟΥΙΛΣΟΝ, ΛΑΛΑΣΚΑΝΙΝΓΚΑΜ, ΛΑΛΑΣ
Ἓνα Καλοκαίρι τοῦ ’60 τό “καλλιεργημένο” [ἐξ ὁρισμοῦ (!), ἀφοῦ δέν ἀμφισβήτησε ποτέ μέσα του τό παρανοϊκό ἰδεολόγημα τοῦ ἑλληνικοῦ ἐθνικισμοῦ πρός τούς ὑπηκόους του: Εἶστε ἀπόγονοι τῶν Ἀρχαίων Ἑλλήνων καί κληρονόμοι τοῦ πολιτισμοῦ των! Εἶστε τό Πᾶν! ] θεατήριο τοῦ Ήρωδείου εἶχε πετάξει αὐγά στόν Μέρς Κάνινγκαμ μετά τή χορευτική παράστασή του.
ΚΡΕΜ ΜΠΟΡΝΤΟΥΡΑ
Posdata: En Aragona (lugar de nacimiento de Louis Buñuel) dicen:
Agua pasada, no rueda molino!

[Ὑστερόγραφο: Στήν Ἀραγώνα (γενέτειρα τοῦ Λουίς Μπουνιουέλ) λένε:
Σάν περάσει τό νερό, δέν γυρίζει ὁ μῦλος!
]
ΚΡΕΜ ΜΠΟΡΝΤΟΥΡΑ

Advertisements

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Google+. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...