ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΩΣ ΙΣΤΟΡΙΑ, ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΩΣ ΦΟΡΜΑ

    ΚΡΕΜ ΜΠΟΡΝΤΟΥΡΑ
ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ - 1    ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ - 2

“Κανένα ἒργο τῆς Νεοελληνικῆς Λογοτεχνίας δέν πολεμήθηκε μέ τέτοια σφοδρότητα καί τόσο ἂδικα ὃσο τό ἒργο τοῦ Καβάφη”, ἒγραψε ὁ ἀεἰμνηστος Ρένος (Ἀποστολίδης) στή μνημειώδη ἒκδοση (μαζί μέ τούς γιούς του Στάντη καί Ἦρκο) γιά τό ἒργο του.

“Φαντάζεσαι τόν Μητρόπουλο ἢ τήν Κάλλας νά κάνει καριέρα στήν Ἑλλάδα;”, εἶχε πεῖ  ὁ Κωστῆς Παπαγιώργης στό βιβλίο  Ἡ Ἀνάποδη τῶν ἀνθρώπων, πού ἒκανα, μαζί του, γιά τόν ἲδιο. “Θά τούς εἶχε πνίξει ὁ φθόνος αὐτῆς ἐδῶ τῆς κοινωνίας.”

Στό τέλος τῆς προβολῆς τῆς ταινίας του Μιά Αἰωνιότητα καί μιά μέρα, ἡ ὁποία ἒγινε στόν κινηματογράφο “Ἀπόλλων”, μετά τόν Χρυσό Φοίνικα πού εἶχε κερδίσει στίς Κάννες τήν Ἂνοιξη τοῦ 1998, ρώτησα τόν Θόδωρο Ἀγγελόπουλο τί συναισθάνεται καί τί σκέφτεται [εἲχαμε γνωριστεῖ πολλά χρόνια πρίν καί εἶχα κάνει ἀρκετές εὐγενικές συνομιλίες (συνεντεύξεις) μαζί του].
– Παίρνω τήν ἐκδίκησή μου, μοῦ εἶπε. Σήμερα ἀναγκάστηκαν νά μοῦ σφίξουν τό χέρι ὃλοι ἐκεῖνοι πού μέ πολεμοῦσαν μιά ὁλόκληρη ζωή. Πέρασαν ἓνας-ἓνας μπροστά μου!

Τόν Ἀγγελόπουλο τόν φθόνησε ἀνελέητα τό ἀδίστακτο κρεβάτι τοῦ Προκρούστη:  ἡ ἐγκληματική τάξη τῶν μετρίων (Γιάννης Τσαρούχης), τῶν ἀσημάντων καί τῶν “ντενεκέδων” αὐτῆς τῆς χώρας, διότι κατέκτησε τήν κορυφή τῆς Τέχνης του μένοντας καί δημιουργώντας στή χώρα του, δηλαδή, ἀνάμεσά τους! Καί ὁ φθόνος δέν συγκρατείται ὃταν ὁ μέτριος ἀντιλαμβάνεται ὃτι ὁ κοντινός του –ἐκεῖνος πού τόν τιμᾶ λέγοντάς του “Καλημέρα” ἢ πίνει ἓναν καφέ μαζί του–, εἶναι, ταυτοχρόνως, καί ἀπέραντα μακρινός του!  Ἀπό τήν ἡμέρα πού σκοτώθηκε σάν τό σκυλί στ’ ἀμπέλι, πέρυσι, 24 Ἰανουαρίου, ἂρα βγῆκε ἀπό τά πόδια τους, τά ὂργανα τῆς ὑποκρισίας τους ἂρχισαν νά παίζουν.
Συνεχίζουν ἀκόμη…

Ἒγραψα ἓνα βιβλίο γιά ἐκεῖνον καί τήν τέχνη του, τό 1998.
Τρία χρόνια πρίν, τό 2010, εἲχαμε ἀρχίσει συναντήσεις γιά τήν ἑτοιμασία τῆς δεύτερης ἒκδοσης τοῦ βιβλίου καί μιλούσαμε γιά τίς δύο ταινίες πού εἶχε γυρίσει στό μεταξύ 1998-2010 χρονικό διάστημα καί γι’ αὐτήν πού ἑτοίμαζε, ἀλλά διέκοψε ὁ ἀδικος θάνατός του. Ὁ Αγγελόπουλος εἶχε κατακτήσει τήν ἀθανασία πολύ πρίν πεθάνει, ἀλλά δέν εἶχε τόν θάνατο πού τοῦ ἂξιζε — ὃπως πολλά ἐκλεκτά πρόσωπα. (Νύξη δοκιμίου:  Ἂνθρωποι, ἂτομα, πρόσωπα)
Ἡ δεύτερη καί ὁριστική ἒκδοση τοῦ βιβλίου ἑτοιμάζεται. Ὁ τίτλος της εἶναι Μεταμορφώσεις τῆς Ἀναπαράστασης

ΚΡΕΜ ΜΠΟΡΝΤΟΥΡΑ

Advertisements

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Google+. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...