* ΔΕΙΝΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΕΙΡΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΚΑΛΟΣΥΝΗΣ

ΚΡΕΜ ΜΠΟΡΝΤΟΥΡΑ
( Τά μέρη, οἱ “σκηνές”, τῆς παράστασης )

…Ἐκλάμψεις μέσα σέ μαύρα χρόνιαὉ θρῦλος τοῦ νεκροῦ στρατιώτη ὡς “εἰσιτήριο” γιά μιά μαύρη λίστα… Ὁ κόσμος μετά τόν Καταιγισμό ἀτσαλιοῦ τοῦ Ἒρνστ Γιούνγκερ… Ἡ ὑπερηφάνεια πού ἒχουν οἱ ἀποσυνάγωγοι, οἱ ἀπόλυτα ξένοιαστοι ἂνθρωποι… Ἓνα Προσευχητάρι πού χαρακτήρισαν “Σύνοψη τοῦ Διαβόλου”… Τό Χρῆμα ξεπλένει τίς ὑπολήψεις — δέν ὑπάρχει λεκές, οὒτε βρωμιά πού νά μή ξεπλένεται… Πειρατές πού ὑπερασπίζονται πόρνες… Ἡ πόλη στήν ὁποία ἐπιτρέπονται ὃλα — ἐκτός ἀπό τό νά μήν πληρώνεις τά χρέη σου… Ἐκεῖνοι πού, σπρωγμένοι ἀπό τή συμπόνια, ξεκινοῦν ν’ αλλάξουν τόν κόσμο, δέν μποροῦν νά εἶναι καλοί!… ὁπότε: Δεινός ὁ πειρασμός τῆς Καλοσύνης σύντροφε Μπουχάριν!… Persona non grata — πρώτη φορά… Δίκαια κυνηγημένοςΤό τραγούδι τοῦ Μολδάβα… Ὁ ἒρωτας τῆς ἀλεποῦς γιά τόν κόκορα… Ἡ μπαλάντα ὡς μορφή ποιητικῆς ἀθανασἰας τῶν Πληβείων… Τό τραγούδι τῆς γυναίκας τοῦ Ναζιστῆ στρατιώτη… Persona non grata — δεύτερη φορά: Μπροστά στήν Ἐπιτροπή Ἀντιαμερικανικῶν Ἐνεργειῶν… Persona non grata — τρίτη φορά: Δέν σᾶς ἐπιτρέπεται νά γυρίσετε στήν πατρίδα σας… Τό παράπονο τοῦ ἀλόγουὛβρεις καί Νέμεσις… Persona non grata — τετάρτη φορά: ψυχοραγοῦσε, κι αὐτό πού σχεδίαζε ἦταν ἡ ἐξορία… Ἐνῶ ἡ δικαιοσύνη τοῦ Νόμου ἀπαιτεῖ νά εἲμαστε ὃλοι ἲσοι, ἡ Ἀγάπη ἐπιμένει στήν ἀνισότητα: Quod licet Iovi non licet bovi (Αὐτό πού ἐπιτρέπεται στόν Δία, δέν ἐπιτρέπεται σέ ἓνα βόδι) καί τό ἀντίστροφο…


HANNAH ARENDT 1    hannah_arendt_portrait_300    002

Βασισμένη σέ ἓνα δοκίμιο τῆς πολιτικῆς φιλοσόφου Hannah Arendt, ἡ παράσταση δημιουργεῖ  ἓνα πορτραῖτο τοῦ Γερμανοῦ ποιητῆ, δραματουργοῦ, σκηνοθέτη καί ἐμψυχωτῆ Μπέρτολτ Μπρέχτ, τό ὁποῖο —ἀνάμεσα σέ ἂλλα—, ἀποκαθηλώνει καί τήν  ἁγιογραφία πού δημιούργησε γι’ αὐτόν ἡ ἑλληνική Ἀριστερά, τά τελευταία 40 χρόνια.

(…) “Oἱ ποιητές ὑπάρχουν γιά νά ἀπολαμβάνουμε τό ἒργο τους — ὂχι γιά νά συζητοῦμε τή ζωή τους. Ὃμως, ἡ χρόνια κακή συμπεριφορά τῶν ποιητῶν — καί τῶν καλλιτεχνῶν ἐν γένει—, ἦταν, ἢδη ἀπό τήν Ἀρχαιότητα, πολιτικό καί, μερικές φορές, ἠθικό πρόβλημα. Καί ἡ συμπεριφορά αὐτή ἐνδιαφέρει ὃλους ἐκείνους τούς ἀνθρώπους πού θέλουν νά μοιράζονται τόν κόσμο τους μέ ποιητές. Δέν μποροῦμε νά κάνουμε τή χάρη νά τήν ἀφήσουμε στά τμήματα Λογοτεχνίας καί Θεατρολογίας τῶν πανεπιστημίων μας, ἀλλά εἶναι δουλειά καί  τῶν πολιτικῶν φιλοσόφων. Ὃσοι ἒχουν ὡς εἰδικότητα τή Λογοτεχνία ἢ τό Θέατρο — καί ἀνάμεσά τους συναντοῦμε σήμερα καί “μπρεχτολόγους”!— διδάχτηκαν νά παρακάμπτουν τίς δυσάρεστες καταστάσεις, ἀλλά ἐγώ δεν εἶμαι ἀπό αὐτούς.” (…)
(Ἀπό τό κείμενο τῆς παράστασης)

Ἡ παράσταση ἀπαρτίζεται ἀπό ἀφήγηση, τραγούδια, ποιήματα καί ἀποσπάσματα θεατρικῶν χαρακτήρων καί εἶναι παράσταση γιά ἓναν ἀφηγητῆ/ἠθοποιό/τραγουδιστῆ/χορευτῆ.
Διάρκεια: 1.50΄ χωρίς διάλειμμα
Ἑρμηνεία, δραματουργία, σκηνοθεσία: Κωνσταντῖνος Θεμελῆς
Στό πιάνο ὁ Ἂλκης Κόλλιας

ΑΛΚΗΣ, MPREXT    ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, ΜΠΡΕΧΤ
Ἂλκης Κόλλιας, Κωνσταντῖνος Θεμελῆς σέ δοκιμή τῆς παράστασης.


Ἡ παράσταση εἶναι ἀφιερωμένη
στή μνήμη τῶν γονέων μου Μαρίας Μπιδέρη και Ἀναστασίου Θεμελή
στή μνήμη τῆς φίλης μου Ὑβόννης Στάγκου
καί στόν φίλο μου Σταῦρο Παππᾶ.

ΚΡΕΜ ΜΠΟΡΝΤΟΥΡΑ

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Google+. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...